Familiebedrijven blijken veel beter door de crisis te komen dan de anderen

Eerder in november heb ik een artikel geschreven over bedrijven die in het verleden hebben bewezen continu te groeien ook in slechte tijden.

https://berenschotstrategies.wordpress.com/2008/11/13/up-in-the-downturn/

Ons lijstje van bedrijven die recessiebestendig is gepubliceerd in het NRC Next van 27 februari. Met name opmerkelijk is dat familiebedrijven vaak op de lijst voor komen. Deze bedrijven zijn vaak conservatiever in beleid en strategie. En dat blijken nu net de succesfactoren te zijn om te blijven overleven en stevig door te groeien tijdens deze gure tijden. Uitgebreid wordt ingegaan op Poiesz, Vezet en Kuijpers.

Zie bijgaand het gehele artikel.

bedrijvendoenhetwel-goed

Advertenties

Over Luddo Oh
Luddo Oh, bedrijfseconoom, heeft meer dan 20 jaar advieservaring in het begeleiden van organisaties met een financieel vraagstuk. Zijn specialisatie ligt op het snijvlak van financieel management en strategie. Hij adviseert klanten in de industrie, financiële en zakelijke dienstverlening. Hij heeft diverse projecten uitgevoerd op het gebied van reorganisaties, overhead doorlichtingen, fusies, benchmarking, kostenreducties, cost management, performance management, businessplanning en scenario analyse.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: